کافیست شبی را درون کنار فردی بـه صبح برسانید کـه خر و پف مـی کند. درمان چاقی خور پف انگار درون طول شب تراکتوری بالای سرتان مشغول شخم زدن زمـین بوده است. درمان چاقی خور پف البته همسران افرادی کـه خر و پف مـی کنند که تا حدودی بـه این صداهای ناهنجار عادت دارند، درمان چاقی خور پف اما با این حال خروپف، هم به منظور خود فرد و هم اطرافیـانش آزاردهنده و مشکل زا است. درون این مطلب بیشتر درون خصوص این مشکل و راه های مقابله با آن صحبت خواهیم کرد. لطفا با ما همراه باشید.

صدای رعد و برق های شبانـه
صدای خر و پف زمانی بلند مـی شود کـه یک انسداد کوچک درون مسیر عبور هوا درون پشت زبان و بینی بـه وجود بیـاید.


البته خر و پف همچنین مـی تواند یکی از علائم اختلالی بـه نام آپنـه ی خواب باشد. درون این صورت نفس فرد درون حین خواب بـه مدت حدود 10 ثانیـه قطع مـی شود کـه نیـاز بـه درمان دارد.


درست هست که خر و پف را نمـی توان بیماری تلقی کرد، اما همـین مشکل باعث ایجاد اختلال درون خواب مـی شود و نشان مـی دهد کـه چیزی درون بدن درست کار نمـی کند.


در نتیجه بهتر هست اگر بـه طور مداوم خر و پف مـی کنید بـه پزشک مراجعه کنید، چون روش های مختلفی به منظور مقابله با این مشکل و بهبود کیفیت خواب وجود دارد.

دلایل احتمالی خر و پف
خر و پف مـی تواند درون نتیجه ی عوامل متعددی بروز کند کـه مصرف الکل، اضافه وزن و چاقی مفرط، سرماخوردگی یـا آلرژی های تنفسی، آخر بارداری، بدشکلی و انحراف بینی و تغذیـه ی نامناسب از جمله عوامل شایع آن است.

در اینجا ساده ترین و طبیعی ترین روش های درمان خر و پف را بـه شما مـی گوییم.

نتایج پژوهش های متعدد نشان مـی دهد کـه به پشت خوابیدن باعث خر و پف و تشدید آن مـی شود. به منظور مقابله با این مشکل لازم هست که بـه پهلو بخوابید

از مصرف الکل و آرامبخش ها بپرهیزید
مصرف الکل و همچنین داروهای آرامبخش باعث تضعیف سیستم عصبی مرکزی و در نتیجه باعث شل شدن عضلات، دیـافراگم و فک مـی شود کـه به افزایش مشکل خر و پف دامن مـی زند. بـه همـین دلیل لازم هست از مصرف الکل و این داروها خودداری کنید.

اگر اضافه وزن دارید تلاش کنید
متاسفانـه اضافه وزن و چاقی مفرط نیز از عوامل بروز و تشدید خر و پف است. اگر از این مشکلات رنج مـی برید، قبل از هر کاری تلاش تان را به منظور لاغری بـه کار بگیرید.


تغذیـه سالم و ورزش را دریـابید. بـه پزشک تغذیـه مراجعه کنید که تا بهتر شما را راهنمایی کند.
اضافه وزن و چاقی مفرط جزو عواملی هستند کـه به مجاری تنفسی فشار مـی آورند و در ایجاد صداهای مـهیب خر و پف نقش اساسی دارند.

با آلرژی مقابله کنید
افرادی کـه از آلرژی های تنفسی رنج مـی برند، بیشتر از افراد دیگر درون معرض خر و پف قرار مـی گیرند.
در این صورت لازم هست که با استفاده از داروهای آنتی هیستامـین و یـا داروهای ضداحتقان با مشکل خود مقابله کنید.


همچنین لازم هست که بـه طور مرتب خانـه و مبلمان، فرش، موکت و پرده های خانـه خود را گردگیری کنید که تا گردوخاک روی آنـها، مشکل تان را شدیدتر نکند.

به پهلو بخوابید
نتایج پژوهش های متعدد نشان مـی دهد کـه به پشت خوابیدن باعث خر و پف و تشدید آن مـی شود. به منظور مقابله با این مشکل لازم هست که بـه پهلو بخوابید.

برای عادت بـه این حالت بهتر هست یک توپ تنیس درون کنار خود روی رختخواب تان بگذارید که تا مانع از برگشتن بـه پشت و طاقباز خوابیدن شود، چون توپ ها، پشت را اذیت مـی کنند و فرد دوباره بـه پهلو بر مـی گردد.

از بالشت بلند استفاده کنید
یک بالشت بلند انتخاب کنید و یـا اینکه دو بالش را روی هم قرار دهید، بـه طور کـه سرتان بلندتر از بدن تان قرار بگیرد. این کار باعث بهبود وضعیت عبور هوا از بینی و دهان مـی شود و خر و پف را کاهش مـی دهد.

پیـاز را دریـابید
یکی از روش های قدیمـی به منظور مقابله با خر و پف کـه همچنان کارایی دارد، استفاده از پیـاز است. به منظور این کار لازم هست که یک عدد پیـاز را بـه دو نیم کنید و روی آن نمک بپاشید.


آن را داخل بشقابی گذشته و هنگام خواب، بالای سرتان یـا کنار تخت قرار دهید. اجازه دهید کـه تا صبح همچنان بالای سرتان بماند که تا بوی آن درون فضای اتاق پخش شود.

سرم شستشو تهیـه کنید
سرم نمکی مانع از گرفتگی و احتقان بینی مـی شود و در نتیجه با باز راه بینی، از خر و پف جلوگیری مـی کند.


برای این کار کافیست نصف یک قاشق چایخوری نمک و یک نوک انگشت جوش شیرین را درون یک فنجان آب ولرم حل کنید. با این محلول بینی تان را با دقت شستشو دهید.

دمنوش گزنـه
دمنوش گزنـه نیز یکی از درمان های طبیعی به منظور مقابله با خروپف محسوب مـی شود.


برای تهیـه ی این دمنوش کافیست یک قاشق برگ خشک گزنـه را درون نصف یـا یک لیوان متوسط ش ریخته و اجازه دهید بـه مدت 10 دقیقه دم بکشد. قبل از خواب این دمنوش را مـیل کنید که تا خر و پف تان کمتر شود.

دمنوش گیـاه مریم گلی
گیـاه مریم گلی شـهرت زیـادی درون مقابله با مشکلات و بیماری های تنفسی دارد. درون نتیجه روش خوبی به منظور مقابله با خر و پف های شبانـه نیز محسوب مـی شود.


برای بهره مندی از خواص بی نظیر آن مـی توانید چند برگ از این گیـاه را با یک فنجان ش بـه مدت ده دقیقه دم کنید. محلول را صاف کرده و قبل از رفتن بـه رختخواب مـیل کنید.

روغن زیتون و گیـاه سُداب
ترکیب روغن زیتون و گیـاه سداب نیز از درمانی های قدیمـی و طبیعی خر و پف است.
برای این کار لازم هست که یک لیوان روغن زیتون را با 50 گرم گیـاه سداب درون یک ظرف شیشـه ای بریزید. اجازه دهید بـه مدت دو هفته بماند و سپس روغن را صاف کنید.


شب ها هنگام خواب، مقداری از این روغن را بـه گردن و پره های بینی تان بمالید. لازم هست که ترکیب درون ظرف شیشـه ای تیره رنگ نگهداری شود.

فاطمـه مـهدی پور

بخش سلامت تبیـان

مطالب مرتبط:
علل و درمان خروپف
چطور خروپف نکنیم؟
چرا خرخر مـی کنیم؟
چگونـه خرخر را درمان کنیم؟
خروپف زنان درون دوران بارداری
خُرخُر درون خواب و خطرها
قطع تنفس درون خواب (apnea)
این وری بخوابم بهتره یـا اون وری؟
 

: درمان چاقی خور پف




[10 راه ساده به منظور مقابله با خروپف درمان چاقی خور پف]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Mon, 25 Jun 2018 00:11:00 +0000